مجتمع پلاستیک طبرستان، به عنوان بزرگترین تولید کنندۀ مخازن پلی اتیلن در ایران، در سال 1398 به طور رسمی و با هدف کمک به مناطق محروم از آب آشامیدنی کمپین ایران سیراب را راه‌اندازی کرد. هدف اصلی این کمپین ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی سالم برای مناطق محروم، کمتر برخوردار و حیات وحش ایران است.

آشنایی با مسؤولیت‌های اجتماعی انجام شده توسط مجتمع پلاستیک طبرستان

 

زمانی که موفقیت‌ها و پیشرفت‌های اقتصادی، صنعتی و شبکه‌سازی برای نام‌های تجاری موفق جهان به امری روزمره تبدیل شده و در تمام عرصه‌ها قوام یافته می‌شوند، موقعیتی فراهم می‌آید تا اهداف جدیدی را برای خود ترسیم کنند. اهدافی نه از جنس فعالیت‌های سابق، بلکه با رویکردی جدید تا جهان را به جایی بهتر برای زیست بدل کند. مجتمع پلاستیک طبرستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. دغدغۀ کمبود آب شیرین در کشورمان با وجود سال‌های پی‌درپی خشکسالی و جغرافیای کویری‌اش، مدیران پلاستیک طبرستان را بر آن داشت تا کمک به حل این مشکل را به عنوان مسؤولیت اجتماعی خود در نظر بگیرند. این مجموعه در نظر دارد با استفاده از شناخته شده‌ترین محصول خود یعنی مخازن آب و همچنین از طریق کمک‌های مالی به افراد فعال در حوزۀ کم آبی، به یک عضو تاثیرگذار در حل این مشکل تبدیل شود. کمپین ایران سیراب در سال 1398 به طور رسمی توسط مجتمع پلاستیک طبرستان راه‌اندازی شد. اگرچه مجتمع پلاستیک طبرستان فعالیت‌های این‌چنینی را از سال‌های اولیۀ تأسیس خود آغاز کرده بود، اما پروژه‌های انجام شده در دوران مدیریت برمک قنبرپور بیش از پیش افزایش یافتند و در طول زمان، مناطق محروم بیشتری را تحت پوشش خود قرار دادند.

 

فعالیت‌ها

تنها در سال 1400 بیش از 35 پروژه کمک‌رسانی و اهدای مخزن صورت گرفته است که بازتاب خبری آن در خبرگزاری و شبکه‌های اجتماعی پر بازدید در حال بازنشر است. مهترین فعالیت‌های ایران سیراب تا سال 1400 عبارتند از:

  • کمک‌رسانی به منطقه زلزله زده‌ سی‌سخت
  • اهدای مخزن به کهکیلویه و بویراحمد
  • تامین مخازن مورد نیاز روستاهای قشم با همکاری نیک گامان رامکان قشم
  • تامین مخازن مورد نیاز برای ایجاد آبشخور در حیات وحش شیراحمد سبزوار به کمک احمد بحری
  • اهدای مخزن به خانه‌های بهداشت شهرستان فنوج
  • تامین مخازن مورد نیاز روستای محروم جازموریان به کمک سروش صلواتیان و کمپین «جازمورایان تنها نیست»
  • اهدای استخر به تیم امداد و نجات حیات وحش بابلسر و بهنمیر جهت تیمار قوهای زخمی
  • مشارکت با خیریه سادات اخوی برای اهدای مخازن به روستای چاه شور

با گذشت چند سال از راه‌اندازی کمپین ایران سیراب، این فعالیت‌ها و آبرسانی‌ها نه تنها ادامه یافته، بلکه دوچندان شده است. در پاییز سال 1402 ایران سیراب با همکاری خیریۀ نیک‌اندیشان زمین اقدام به تأمین آب لوله‌کشی چندین مدرسه کرد و با اجرای ده‌ها پروژۀ آبرسانی بالغ بر 1000 دانش‌آموز در مناطق جازموریان، قلعه گنج و رودبار جنوب به آب لوله کشی دسترسی یافتند.